Vem behöver ett gymkort egentligen?


Insåg igår att värmen är här för att stanna och att det kanske är dags att befia vagnen och Max från den mysiga åkpåsen. Vagnen står i källaren och vi bor längst upp i huset. Utan hiss.

Med en väldigt rörlig Max på ena armen och nycklarna i den andra tar jag mig till källaren. Av med åkpåsen och in till vårat förråd där lammfällen som ska ner i vagnen ist ligger. Fumlar fram nyckeln till hänglåset. Trodde jag. Jag har fått med mig fel nyckel! Svor en lång barnförbjuden ramsa innan jag gick 56 (jo, jag räknade) trappsteg upp för att hämta rätt nyckel och sedan gå lika många trappsteg ner igen. Med en 9 kilo tung unge på armen.

Jag försöker se positivt på det hela trots att svetten rann, jag behöver iaf inte lägga ut dyra pengar på ett gymkort. Men jag längtar tills vi hittar en ny lägenhet.

Nu ska jag skynda mig att duscha bort min trapp-svett medan Max sover, sen ska vi ta en promenad till stan och möta upp min mamma. Vi ska gå till en mäklare, men mer om det berättar jag imorgon.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback