Sovrutiner


Max började sova hela nätter när han var runt 3 månader, han sov från kl 22-07, åt en skvätt och sov sen vidare till 9.30 ungefär. Tackar för det sa jag och var utvilad jämt.

Men vid 6-7 månader slutade skitungen med detta. Nu somnar han runt kl 21, äter vid 00 och oftast vid 03, vaknar vid kl 6.30 och äter sen halvslumrar han till 7.30-8 och då är det bara att kliva upp och slå på kaffebryggaren.
Lagom tills man har fått i sig två koppar kaffe och vaknat till så tycker Max att det är dags för en tupplur. Precis när min egen trötthet har övergått till kaffespeedad klarvakenhet. Det slår aldrig fel.

Jag saknar när jag var gravid och sov 12 timmar om dygnet.

1 månad gammal


Kommentarer
isabella - mamma till Eira

Ni har det ändå ganska bra. ;) Eira börjar göra morgon 05.30. Somnar då oftast 18.30-19 (försöker hålla henne vaken längre men det är svårt) sedan mat vd 00 och sen vid 2-3 och sen som sagt morgon runt 05.30. weeeeeiiii!

Saknar också tiden när man kunde sova hur länge som helst.



Blogg: http://isabellaskrypin.blogg.se/
2011-05-19 @ 10:31:48
Victoria - 17 år och mamma

Oj va häftigt! Då är min dotter bara 17 timmar äldre än din son då :)



Blogg: http://vixxit.devote.se
2011-05-19 @ 12:19:31




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback