ESC 2011


Eftersom jag var ute med grannen i lördags så missade jag, gud förbjude, Eric Saade och ESC på TVn. Det var nog första gången på väldigt länge som jag inte såg sändningen. Idag fann jag äntligen tid till att kolla på programet på svtplay.se.

Som vanligt fanns det bra låtar, dåliga låtar och några katastrofala låtar. Några av de värsta tyckte jag var Ryssland, Spanien, Österrike, Moldavien och Georgien. Fast sämst var nog Tyskland med en riktig skitlåt. Och vad var grejen med mellanakten? Jag är nästan glad att jag missade direktsändningen, nu kunde jag spola förbi det långa, tråkiga sångnumret. Jag måste när jag ändå håller på att klaga ge en känga till Norges bidrag som kanske är det sämsta jag någonsin hört. Jag förstår och är tacksam över att de inte tog sig till finalen.

Bästa bidragen stod Island, Grekland (minus den fjantiga rapparen), Irland, Frankrike och Finland för.

Jag tycker att Saade är det bästa vi har skickat sen 1999 då Charlotte vann. Vi borde ha vunnit i år. Men jag tror att ESC-guden straffar oss svenska för att vi inte skickade Alcazar 2003. Den hade tagit hem hela tjottaballongen.

Ja, jag är en smula bitter.




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback