Hemmabio


Igår kväll så mös vi till det med film och popcorn i soffan, det blir så sällan vi gör det nuförtiden då jag oftast är jättetrött och somnar efter halva filmen eller så vägrar Max sova och då är det svårt att koncentrera sig på TVn.

Filmen vi såg var Red Riding Hood. Den började bra, men mot slutet märktes det tydligt att den var gjord av skaparna av Twilight. Och de filmerna gillar jag inte. Synd, för det hade kunnat bli en mycket bra film.

Jag köpte för några veckor sedan en popcornkrydda på Coop, Kernels Popcorn Seasoning med smörsmak, som vi testade på de obligatoriska film-popcornen.



Smaken var inte riktigt vad jag hoppats på och man fick ta väldigt mycket krydda för att få någon smak. Och när en burk som kanske räcker till fem skålar popcorn kostar 49:- så kan man lika gärna köpa vanliga smörpopcorn.



Det var lite trixigt att få kryddan jämnt fördelat när man använde micropopcorn, (som jag dessutom lyckades bränna lite) nästa gång provar vi med vanliga hederliga popcorn som man poppar old-fashioned på spisen.

Summa summarum: Popcornkrydda, en rolig grej men inget för mig. Dyrt var det också.
2 av 5 möjliga.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback